Aplikacje typu „Flex”, czyli przeznaczone na platformę Adobe AIR można tworzyć na 3 sposoby:

  • pisać kod bez wspomagania np. w notatniku (cały Flex SDK z kompilatorem jest darmowy),
  • tworząc je jako animacje w Adobe Flash w wersji CS4 lub wyższej,
  • używając najnowszego dzieła Adobe, czyli Flash Builder 4.5

Pierwsze rozwiązanie jest dobre jeśli chodzi o tworzenie stron HTML, które później będą pakowane jako aplikacje AIR. Niestety nie działają one na platformy mobilne. Na pulpicie zachowują się jako malutkie okna przeglądarki (z niewielkimi różnicami jeśli chodzi o JS).

Adobe Flash CS4 daje bardzo dużą swobodę w tworzeniu aplikacji, dlatego polecam go zwłaszcza twórcom gier. W internecie można znaleźć kompletne biblioteki/przykłady dla urządzeń mobilnych (obsługa kamery, czujnika przyspieszenia, kompasu).

Zaletą Flash Builder 4.5 jest duża ilość komponentów, dzięki którym aplikacje są bardziej jednolite. Tworzenie przycisków, list czy formularzy jest błyskawiczne – wystarczy przeciągnąć interesujący nas komponent lub wpisać linijkę kodu. Do komponentów można tworzyć „skiny”, czyli zmieniać im wygląd. FB posiada również wbudowany mechanizm do integracji z bazami danych (BlazeDS, ColdFusion, LCDS) i web-serwisami (XML, WSDL, JSON, PHP).

Niżej znajdziecie screeny z Flash Builder'a na których przedstawione są podstawowe komponenty. W FB mamy całą masę różnego rodzaju pól do wprowadzania danych, list i wykresów, które można dowolnie przystosować do swoich potrzeb, o czym będę pisał w kolejnych artykułach.

Flash Builder 4.5

Główne okno Flash Builder'a

Przykładowe aplikacje


Brak komentarzy

Dodawanie komentarzy chwilowo zawieszone.